05 липня 2023
Освіта завжди була і залишається рушієм новаторства та якісних змін. І щоб вони давали очікувані результати, змінюватися має передусім вчитель. Який, змінюючись сам, продукує нове і своїм учням. Мова йде про постійний пошук, творче зростання, інше, світосприйняття свого предмета, своїх учнів, вцілому життя. Лише той вчитель, який вміє бачити позитив, створювати і ділитися радістю за умовчуванням, зможе не лише зацікавити дитину своїм предметом,заохотити до його вивчення, а й подарує можливість використовувати набуті знання, викликати позитивні емоції від знайомства з новим, невідомим, цікавим. В Україні таких педагогів багато, які повністю відійшли від старих форм навчання, які у постійному пошуку, і яким вдалося реалізувати на практиці сучасні методи та підходи в освіті.
Україна за час повномасштабної війни довела всьому світові, що є незламною країною, неймовірними людьми, готових до викликів.
І ці виклики дали нам розуміння того, що освіта вперше за історію нашої незалежності має стати екосистемою, яка допоможе людям, малим і дорослим, рухатися до благополуччя. А українське освітянство стоїть в авангарді цих змін, вкрай важливих у світі.
Власне це продемонстрував надзвичайно потужний за своїм представництвом та наповненням, кількістю обговорюваних питань та відпрацьованих моделей захід, на який була запрошена і начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Носівської міської ради Наталія Тонконог.
EdCamp ВОЛЯ-2023 – освітянська подія для вільних, яка відбувається у змішаному форматі (онлайн і офлайн) і складається з двох компонентів: СЕНсації у форматі (не)конференції та «п’ятихвилинної конференції».
Воля є для нас високою цінністю, адже Україна — країна вільних людей, водночас ми маємо надзвичайну волю до перемоги і кращого майбуття для нашої країни. Кожен з нас вкладає багато зусиль для наближення перемоги. Це робить і освітянство — працюючи в надзвичайно складних умовах, навчаючи у воєнний час дітей, які стануть тим новим поколінням, яке буде розбудовувати нашу країну.
Традиційна шкільна освіта зосереджена на академічній успішності. Віднедавна освітні спільноти почали виокремлювати важливу роль у формуванні соціально-емоційних навичок, які ще називають м’які, гнучкі.
Це дослідження соціально-емоційних навичок – скорочено ДоСЕН. І восени цього року Україна візьме участь у цьому масштабному опитуванні, першому у світі.
А за допомогою розширеного інструментарію ДоСЕН, який ми і застосуємо в Україні під час активної фази дослідження, ми залучимо дітей віком 10 і 15 років. Хоча на міжнародному рівні такий елемент є опційним.
Захід відвідали Андреас Шляйхер, а також когорта людей, які мають вплив на освітню політику в Україні: Оксен Лісовий, Сергій Бабак, Сергій Колебошин, Руслан Гурак, Тетяна Вакуленко, Сергій Горбачов, Олександр Ворохаєв, Роман Грищук, Лілія Гриневич.
Які цілі ставить організація економічного співробітництва та розвитку, організовуючи це дослідження:
- надати містам і країнам, які беруть участь у дослідженні, інформацію про соціально-емоційні навички учнівства;
- виявити, як оточення учнівства вдома, у школі та серед однолітків сприяє розвитку соціально-емоційних навичок чи, навпаки, пригнічує їх;
- дослідити, як політика в широкому її розумінні, культурний і соціоекономічний контексти впливають на ці навички;
- сформувати розуміння, як саме впливають соціально-емоційні навички учнів на їхнє подальше життя;
- показати, що достовірна, надійна та порівнювана інформація про соціально-емоційні навички може бути отримана від різних громад і середовищ.
Співорганізатором ДоСен є Державна служба якості освіти України. Серед партнерів – Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, Консультативна рада з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, Міністерство освіти і науки України, Інститут проблем виховання НАПН України/ Institute of problems on education, команда PISA Український центр оцінювання якості освіти, Інститут освітньої аналітики.
Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні здійснюється за підтримки Міжнародний фонд “Відродження”.
Головна тема зустрічі: успішну націю у майбутньому формують впевнені в собі, мотивовані, стресостійкі, готові до змін, навчання і творчого зростання, нових відкриттів і постійного пошуку педагоги, які не лише самі, а й зможуть поділитися своїми здібностями з учнями, щоб набуті знання стали підтримкою у буденному житті, допомогли дітям у визначенні життєвих пріоритетів, цілей і визначення правильних шляхів до їх реалізації.