Батькам про НУШ

19-07-2021 | 16:32

Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи "НУШ"

Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи “НУШ” Пропонуємо до уваги керівників закладів освіти, вчителів та батьків видання, що  містить опис ключових ідей, інструментів і ресурсів концепції «Безпечна і дружня до дитини школа» (БДДШ). Безпечні і дружні до дитини школи покликані допомогти учням у набутті навичок, необхідних у сучасному мінливому світі, щоб поліпшити їхнє здоров’я і благополуччя, створити безпечне середовище, підвищити мотивацію вчителів і суспільства до підтримки освіти. Модель БДДШ базується на системі показників, за якими здійснюється оцінювання рівня безпеки і комфорту закладу освіти, визначення його сильних і слабких сторін, комплексне планування заходів з удосконалення. Програма дій Кабінету Міністрів України передбачає створення у кожній школі до 2025 року сприятливого освітнього середовища, забезпечення компетентнісного навчання учнів і постійного підвищення кваліфікації педагогів. Масове впровадження концепції БДДШ сприятиме розбудові безпечного, дружнього до дитини та інклюзивного середовища, реалізації реформи «Нова українська школа» та програми діяльності Кабінету Міністрів України на 2020 – 2025 роки щодо Концептуальна рамка БДДШ була створена за запитом Міністерства освіти і науки України до Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Видання, що  містить опис ключових ідей, інструментів і ресурсів концепції «Безпечна і дружня до дитини школа» (БДДШ), можна переглянути за посиланням: перейти

19-07-2021 | 16:29

Свідоцтво досягнень - головний атрибут формувального оцінювання в НУШ

Свідоцтво досягнень – головний атрибут формувального оцінювання в НУШ Навчання й оцінювання – взаємопов’язані процеси.  Від правильної організації оцінювання залежить ефективність навчання. Саме формувальний підхід дає змогу педагогам одержати інформацію про стан навчальних досягнень учнів і вчасно відреагувати на проблеми в навчанні.        Формувальне оцінювання – це справжній освітній тренд. Саме воно допомагає учням зрозуміти свої сильніші й слабші сторони, визначити пріоритети. Для вчителя і батьків – це сигнал, над чим варто ще попрацювати з дитиною.         Головний атрибут українського формувального оцінювання  в НУШ – свідоцтво досягнень.         Свідоцтво досягнень — це: форма повідомлення учневі/учениці та батькам про формувальне оцінювання зрозумілий документ для батьків, що дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ їхньої дитини у навчальному році.           Дана інфографіка допоможе зрозуміти батькам, навіщо потрібен цей документ.

19-07-2021 | 16:19

"Коло емпатії" Починаймо з себе!

У 6-11 років діти активно вивчають людей та їхні прояви почуттів, вчаться керувати власними емоціями. Тому, саме в початковій школі важливо приділяти увагу розвитку емоційного інтелекту дитини та його складової, емпатії. На думку Деніела Ґоулмана, американського психолога та автора книжки “Емоційний інтелект”, здатність усвідомлювати власні емоції і почуття, а також розуміти, що відчуває інша людина, – прямо впливає на досягнення життєвого успіху.  Щоб розказати дітям про важливість емоцій та їхнього прояву, співчуття до інших та, водночас, розуміння власних почуттів, проєкт “Дружня школа” пропонує створити разом з ними (у класі чи вдома) “Коло емпатії”. ЩО ЦЕ ТАКЕ ТА ЯК НИМ КОРИСТУВАТИСЯ “Коло емпатії” – це візуальне відображення рівнів емпатії, які має . Для його створення потрібно взяти ватман та різнокольорові фломастери. Через запитання та відповіді (наприклад: “Про кого ви щодня піклуєтесь, коли ретельно чистите зуби чи їсте здорову їжу?”, “Для кого ви робите добру справу, якщо чемно поводитесь на уроках?” ), будуємо коло, в центрі якого ставимо саму людина. Навіть якщо відповідь буде “мама й тато” або “вчителька”, підведіть до логічної відповіді, що в такий спосіб діти роблять добро насамперед собі. Далі через спільне обговорення визначаємо наступні рівні емпатії (родина – друзі – однокласники – країна), про чий добробут ми, так чи інакше, піклуємось щодня. Паралельно обговорюйте поняття співпереживанння, емоцій, почуттів. Для цього можна використати питання на кшталт: Як учні проявляють емоції, якщо вони засмучені/щасливі? Як можна зрозуміти, що людина ображена чи розлючена? Чому почуття тих, хто ближчий до нас у “колі емпатії”, ми розуміємо краще? Як можна краще розуміти емоції інших (наприклад: “щоб я відчував/відчувала на їхньому місці, якби…”). Вправа на спільне обговорення у класі та створення “кола емпатії” має на меті пояснити дітям, що хорошою людиною можна бути, не обов’язково рятуючи людей щодня. Достатньо помічати і співпереживати іншим у щоденній рутині (наприклад, наздогнати дівчинку, яка загубила рукавицю, попередити сусіда про слизьку підлогу…). Не бути байдужими. Доброчинство починається з дому – так звучить ірландське прислів’я. Цілком вистачить добрих справ у найближчих до “Я” колах емпатії. Важливо передати дітям ідею, що вони роблять світ кращим уже тим, що відповідально ставляться до своїх щоденних обов’язків та піклуються про тих, хто поруч. Олександра Дмитренко спеціально для “Нової української школи”

19-07-2021 | 16:14

На яких цінностях формується проєкт нового Державного стандарту?

Дитинство Навчальний процес буде здійснюватися відповідно до вікових особливостей дітей. Навчання відбуватиметься через залучення дітей до активних самостійних дій, зокрема проектну діяльність. Радість Пізнавальний процес буде організовано таким чином, щоби приносити радість дитині. Обсяг домашніх завдань буде зменшено, а час на рухову активність і творчість – збільшено. Особистість Дитині буде створено умови для розвитку особистості. Замість слухняності плекатимуться автономність та незалежне мислення. Учитель підтримуватиме дітей, щоб розвивати їх навички з різних освітніх галузей, а також самоповагу і впевненість у собі. Здоров’я У «Новій українській школі» з першого класу в дітей формуватимуть здоровий спосіб життя. Буде створено умови для фізичного й психоемоційного розвитку, що  надзвичайно важливо для дітей молодшого шкільного віку. Безпека У «Новій українській школі» буде створено атмосферу довіри і взаємоповаги. Школа стане безпечним місцем, де немає насильства, цькування та дискримінації.